Publicat de: guiman | Martie 5, 2008

Religia în şcoli

Am observat că ăsta e subiectul la modă de câteva zile. De ce tocmai acum nu ştiu exact,dar, din punctul meu de vedere acest subiect trebuia rezolvat acum mult timp.

Sunt 100% împotriva amestecării religiei cu educaţia oferita de stat, fie prin şcolile ei, fie prin şcolile private, care respectă la rândul programa aceluiaşi stat.

Religia se învaţă în familie, face parte din cei „7 ani de acasă”, nu e politică de stat sau parte integrantă a societăţii. Fiecare poate gândi ceea ce vrea, nu trebuie să primim cu forţa salvarea divină; spre exemplu, la mine în oraş există o şcoală privată care obligă elevii să treacă prin capelă înainte de ore. O fi ea privată, dar limita dintre educaţie şi religie nu poate fi încălcată doar pentru căsponsorii şcolii sunt nişte organizaţii religioase.

În mare parte, cei care sunt de acord cu religia în şcoli sunt cei care au făcut şcoala înainte de ’89 şi nu ştiu cum este ora de religie din prezent; trebuie să fi mereu de acord cu profesorul, să crezi în Dumnezeul lui şi să urăşti celelalte religii, sau măcar să le ironizezi. Am trecut şi eu prin sitemul ăsta, însă din fericire profesorul meu a fost ceva mai inteligent şi a înţeles parţial nevoia de exprimare religioasă liberă, dar nu în totalitate, avea şi el unele frustrări 🙂 (am avut şi nota 4 la ora lui, dar în mare parte mă înţelegea, chiar dacă mereu discutam în contradictoriu cu el).

În viitor poate ne vom deştepta şi vom trece peste problemele religoase, fie în şcoală, fie în societate.

Responses

  1. E clar că eu am făcut şcoala înainte de ’89. Ai să rîzi, dar mă bucur din ce în ce mai mult că n-am făcut-o după, mai ales de cînd cu vrăjeala asta cu obligativitatea religiei în şcoli.
    La limită, aş putea fi de acord cu o materie de genul „istoria religiilor”. Dar atît.

  2. Am făcut un fel de istorie a religiilor pe clasa a 11-a. Trust me, nu e cum te gandesti tu, e un fel de competitie „Să arătăm care religie e mai greşită”


Lasă un răspuns

Categorii

