Publicat de: guiman | August 20, 2007

votaţi partidul biserica ortodoxă

Din primul moment în care s-au făcut sondaje în România, Biserica a fost prima din topul încrederii românilor în instituţii. De ce? Simplu, românul nu face diferenţa dintre credinţă şi biserică, le asociază, cel puţin din punctul meu de vedere, cât se poate de eronat.

Biserica nu a mai reprezentat credinţa încă din clipa în care s-a înfiinţat… laicul întotdeauna a fost o parte importantă a bisericii, iar cele mai bune exemple se găsesc în ţara noastră: Chiar dacă nu există dovezi şi probabil că niciodată nu se vor găsi, eu, în ignoranţa mea supremă, sunt convins că nu există popă de rang ceva mai mare în perioadă ex. care să nu fi turnat la secu… asta-i convingerea mea… nu-mi spuneţi mie că Daniel a ajuns în câţiva ani în cea mai bună poziţie, în afară de cea de patriarh, doar prin har divin…

Un alt exemplu care-mi demonstreze ipoteza mi-a parvenit astăzi în timp ce mă uitam la Observator… un popă, cică reprezentantul bisericii, care la rândul ei apără interesele tuturor membrilor din comunitate, s-a dus să demoleze o casă care se afla pe terenul bisericii proaspăt câştigat prin instanţe. Nu putea să se ducă doar cu mâinile goale la demolare, aşa că a luat cu el câţiva jandarmi, două cruci mari cât dosarul său de pe vremea ex-ului şi un telefon care arunca , de fiecare dată când era sunat, posibil de către dumnezeu, muzica din naşul… şi cum stătea popa cu telefonul într-o mână şi cu o cruce în alta (asta chiar la propriu) nişte bieţi oameni îl implorau să nu le distrugă casă, pentru că aceştia nu ar mai fi avut unde locui; însă „preotul” avea nişte dureri acute în zone sensibile pentru aceşti „enoriaşi”… până la urmă, probabil din cauza echipei de filmare, a cedat şi le-a mai dat ceva răgaz să găsească o altă locuinţă…

Asta-i biserica în care poporul are încredere?… se pare că da… păcat de oamenii care încă mai speră o minune de la dumenzeu… se pare că e ocupat cu alegerile…

Responses

  1. Biserica e o institutie si conform legislatiei de la noi are dreptul la proprietate. Mi se pare perfect normal ce facea „alesul domnului” acolo. Ma intreb daca ne-ar vota cineva daca am infiinta Partitul Anti Biserica Ortodoxa (PA BO).

  2. păi şi partea cu milostenie şi cu ajutorul aproapelui cine a inventat-o, sau cine a preluat-o?


Lasă un răspuns

Categorii

