Publicat de: guiman | Mai 25, 2007

vama dintre cele două lumi

Dacă te duci pe stradă şi întrebi lumea de Vama Veche unii vor spune că e un loc al drogaţilor, alţii vor spune că e un loc al hipioţilor, alţii vor spune că acolo totu-i cu capu-n jos. Toţi vor avea dreptate, tocmai d’asta Vama e un loc special.

Am fost şi eu în Vamă vara trecută. Pentru mine vama era un mit, era un loc perfect în care fiecare face ce vrea, toţi fiind prieteni, un fel de democraţie perfectă. Am ajuns la faţa locului, de fapt întâi am fost în 2 Mai, că acolo stăteam la gazdă, loc în care mi-a plăcut extrem de mult, era o linişte parcă ruptă din paradis, era locul perfect, cel puţin din punctul meu de vedere, nu ştiu de ce credeam că aşa va fi şi în Vamă, auzisem poveşti vechi de la hipioţi la fel de vechi (eu mă consider un soi de hipiot, nu ştiu cât de adevărată e această imagine). În fine… să ajung în Vamă mai repede, doar ăsta-i subiectul…

Plec eu din 2 Mai pe jos cu alţi oameni spre Vamă. Cu vreun kilometru rămas de mers încep să aud muzica de pe scenă, doar era în timpul Stuff-ului, bineînţeles că era între nişte garduri, era primul an în care se plătea intrarea (deocamdată şi singurul, sper să rămână aşa)… eu, la fel ca mulţi alţi oameni frustraţi, am vrut să protestez împotriva capitalismului oferit de nenorociţii din „Salvaţi Vama Veche” şi nu am luat bilet. În fine, nu am de gând să comentez hoţia efectuată de „salvatori”… Intru-n Vamă şi mă îndrept spre plajă, acesta a fost momentul în care realitatea m-a izbit în faţă şi mi-a arătat semne obscene: vama era o piaţă agroalimentară, la fel ca cea din oraşul meu… în loc de morcovi se vindea bere, în loc de cartofi se vindeau ţigări, în loc de ţelină se vindea libertate… Rămăsesem şocat , aceasta era vama la care visam, vama lipsită de comerţ, plină de oameni care respectă vama, care ştiu ce e aia libertate? Chiar m-am gândit să plec şi să mă duc în 2 Mai, unde aş fi fost singur pe plajă şi aş fi putut admira marea şi aş putea fi liber, însă am rămas, nu ştiu de ce…

Am mai stat eu pe acolo, sperând că visez, dar până la urmă era real, aşa ă am hotărât că mai bine ar fi să beau, poate o să uit că eram într-o hrubă… M-am îmbătat… Acum înţelegeam unde e vama… vama era în bere, în votcă, în ţigările proaste cerşite, în muzica auzită din toate părţile… Vama era altfel, Vama era un soi de poartă către o lume paralelă în care totul e frumos, în care totul era aşa cum speram…

 

P.S. Am citit asta şi mi-a plăcut mult… 🙂

Responses

  1. Toata lumea are o parere extraordinara despre Vama,asta inainte sa treaca pe acolo.Apoi cei care au trecut prin vama se impart in doua categorii:cei care vor mai frecventa locul sutinand ca este raiul pe pamant,desi stiu ca vor si ei macar una bucata toaleta curata si cei care sunt nemultumiti dar vor frecventa vama doar ca sa se imbete si sa isi creeze imaginea perfecta despre ea.Vama este „haioasa” pentru contrastul dintre simplitate si un lux ,sa-i zicem penibil, pe care il poti observa cu usurinta daca treci de scena Stufstock’ului.Sper sa nu se transforme si Vama Veche intr-o Eforie manelista sau intr-o Mamaia „sic”.

  2. vama veche, rosia montana, portita. locuri care au nevoie de ajutor. ajutor care este insa inteles gresit. nu sunt intr-un moment prea inspirat(chiulesc de la o meditatie si afara ploua), dar nu e nevoie pt a ajuta un loc sa te duci neaparat acolo, sa bei(vomitatul in mare sau in nisip e aproape inevitabil), sa te caci in mare sau intr-un tufisi, etc etc etc. Stufstock pute! Stufstock=aglomeratie. iar linistea e magia vamei. in week-enduri se duc pana si manelistii in vama. de ce nu? e „trendy”.


Lasă un răspuns

Categorii

