Publicat de: guiman | Mai 17, 2007

Povestea porcului

A fost odată ca niciodată o fermă condusă de animale.Porcii erau cei care se ocupau de treburile administrative şi comerciale, iar celelalte animale munceau pentru binele comun.

Cu timpul au început să apară suspiciuni la adresa porcilor: Caii spuneau că fură din hambar; vacile spuneau că au relaţii dubioase cu alte ferme; găinile acuzau câinii de formarea unei alianţe pentru apărarea porcilor, bineînţeles că îşi luau şi ei o parte din profitul porcilor; numai oile credeau că porcii sunt curaţi, că ei luptă pentru binele animalelor, iar contestatarii sunt doar invidioşi.

A venit şi vremea alegerilor, porcii erau convinşi că vor obţine din nou puterea, numai că, în ultima clipă, un porc bătrân, câine pe vremea celuilalt, s-a retras din lupta pentru preşedenţie şi a cedat locul unei oi. Oaia cum a vazut o astfel de oportunitate a început o campanie agresivă la adresa porcilor, promiţând o spălare a lor şi readucerea oilor la putere (pe vremea celuilalt se spunea că oile erau la putere, dar de fapt câinii controlau tot). Când au auzit ce promite oaia, animalele s-au dus în număr mare la vot să scape de porci, chiar şi oile, care nu aveau nimic împotriva porcilor, dar care acum aveau şansa să voteze unul de-al lor… o oaie dintre oi.

Oaia, cu chiu, cu vai, a ieşit preşedinte şi a început curăţirea. În primele luni treaba mergea strună, până într-o zi, când a văzut porcii mâncând lături. S-a uitat în stânga şi-n dreapta ca nu cumva să-l vadă careva şi şi-a băgat botul în troacă. Cum le-a simţit gustul nu a mai putut renunţa la ele… aşa că a vorbit cu câţiva porci să-i aducă în fiecare zi lături la el în grajd în mare secret, să nu afle oile. În schimbul acestui favor a promis că nu se va mai lua de porci, doar îi va vorbii de rău în faţa oilor, fără a lua vreo măsură împotriva lor.

După vreun an, oii nu-i mai păsa dacă îl văd ceilalţi mâncând lături, odată a mâncat cu ciobanul toată noaptea, iar a doua zi toate animalele vorbea de asta, dar pentru oaie nu mai conta. După încă ceva timp, oaia şi-a cumpărat o piele de porc şi a pus-o pe el… vroia să arate şi el ca are clasă. Acum nu-i mai păsa de nimeni şi nimic, toată ziua mânca lături şi-i vorbea de rău pe porci. Până într-o zi, când s-au supărat porcii şi l-au suspendat. oaia-porc a început să strige a trădare şi vroia ca celălalte animale să iasă la vot, să-i hotărască viitorul. Şi-a dat jos pielea de porc şi a plecat în campanie prin fermă… acum din nou spunea de porci, din nou era oaie… Chiar dacă pare greu de crezut oile erau din nou cu el… Oare până când?

Responses

  1. Să înţeleg că oaia respectivă e Băsescu, iar celelalte oi suntem noi…

    Interesantă povestea… văd că se joacă tare… acum înainte de referendum 🙂

  2. Eu nu am folosit niciun nume, interpretezi cum vrei. Nu am scris asta ca un manifest pro sau contra, e doar o prezentare a faptelor.

  3. esti..PREA TARE!!!!

  4. Dar eu ca sunt vaca,cu cine votez?Muu?

  5. Relatarea ta imi aduce aminte de cartea Ferma Animalelor .Sa stii ca petru cei care guiteaza e nevoie de o singura oaie tupeista.

    http://www.AcademiaNae.wordpress.com

  6. e o prezentare a faptelor, zici?

    dar tu, care nu cunosti decat viata de pe vremea porcilor, de unde stii cum sunt oile?

    e usor sa judeci, sa vezi alb si negru, fara sa ai informatii?

    pe mine ma jigneste povestea ta. pentru ca am crescut pe vremea cand cainii manuiau statul oilor si am luptat la propriu pentru alungarea cainilor. pentru ca eu stiu cum a fost atunci si stiu cum e acum. pentru ca eu stiu cu adevarat ce inseamna ca oile care mananca laturi.

    pe cand tu nu stii decat ce ti-au povestit altii.

    mi-e teama de oile ca tine, care au impresia ca au dreptul sa judece. mi-e teama, pentru ca mai am vreo 30-40 de ani de trait si nu vad in urma decat oi ca tine, care se cred mai destepte decat oricine pe lumea asta.

    mi-e teama ca oile ca tine se considera superioare. stii ce s-a intamplat in istorie cand niste oi s-au crezut superioare? au crezut ca au dreptul sa decida soarta altor oi, fara sa li se dea acest drept.

  7. quote : Chiar dacă pare greu de crezut oile erau din nou cu el… Oare până când?

    pana cand va aparea si alta oaie, ar fi logic.

    @cai verzi pe pereti : din mai multe oi care habar n-au ce fac o sa vina cainele undercover, va fi dat jos, si iar vor ajunge alte oi si iar alt caine. si tot asa, nu ? un teatru in nici un caz gratuit, in nici un caz meritat

  8. Vezi ca ai ceva tpos si/sau greseli de gramatica in text… In rest, seamana f mult cu ferma animalelor.

  9. *typos

  10. @aproapeom

    as vrea sa-ti raspund, dar ai probleme mari de exprimare si n-am inteles ce-ai vrut sa spui.

    poate reusesti sa traduci in limba romana fraza: „din mai multe oi care habar n-au ce fac o sa vina cainele undercover, va fi dat jos, si iar vor ajunge alte oi si iar alt caine”.

  11. oile sunt acei oameni care cred cu încăpăţânare că există persoane de neînlocuit şi că exista „răul mai mic”.
    @ cai verzi pe pereti: se pare că nu ai înţeles textul meu… nu am spus că oaia-porc este un lucru rău, iar porcii sunt un lucru bun, doar că şi acea oaie a fost câine la vremea ei… Eu nu mă consider oaie pentru că nu cred în salvarea naţiunii venită dinspre un câine, eu cred că şi el e la fel ca ceilalţi, poate mai puţin rău, dar în fond tot rău e. Îmi cer scuze dacă te simţi jignit, dar să ştii că e doar o opinie pe care consider că ar trebui să o respecţi, la fel cum eu respect opiniile celorlalţi.

    da… am folosit ca inspiraţie „Ferma animalelor”

  12. @guiman: nu te lasa, frate, atins de mascari, mergi inainte pe drumul tau, o faci bine

  13. Nu am să mă las:) Mersi pentru încurajarea. Eu consider că toate părerile sunt binevenite, chiar dacă nu sunt mereu în concordanţă cu ale mele…

  14. george orwell jr. nu-i chiar asa. dar destul de aproape

  15. ce oaie cu sorici :))

  16. da da tare d tot aceasta poveste a porcului


Lasă un răspuns

Categorii

